Nový typ koronaviru vnesl do světa byznysu mnoho změn. Kupříkladu se zásadním způsobem urychlila digitalizace. Firmy, které dlouhá léta podnikala jenom ryze off-line čili které spoléhaly na své kamenné prodejny se rázem musely rozhodnout, jestli zachrání svůj byznys a přejdou do světa on-line nebo jestli vydrží a přežijí několik týdnů jen s výdejovým okýnkem. Mnohé firmy se do on-line světa opravdu vřítily jako lavinu, mnohé to však neudělaly. A nebo udělaly – jen jejich tržby nejsou dostačující.
To je problém mnoha módních značek, které ještě donedávna měly otevřeno. S příchodem vládních proti epidemiologických opatření musely zavřít obchody a spolehnout se na doposud ne zrovna rozjeté vlastní e-shopy.
Řada kamenných prodejen krachuje
Už minulý rok se ukázalo, jak důležité je mít v dnešní době e-shop. Módní značky, které na internetové obchody vsadily dříve, udělaly ten nejlepší krok v životě. Mohly totiž svůj internetový obchod vybudovat. Firmy, které spoléhaly na dobré jméno a na to, že zákazníky se k nim pohrnou jako doposud, udělaly velkou chybu.
Jednou takovou značkou, která se vší pravděpodobností lituje své chyby, je také značka Forever 21, která už vloni oznámila krach a celkovou likvidaci všech svých poboček. Během chvilky tak došlo k obrovskému uzavření obchodů – dohromady bylo uzavřeno 350 prodejen po celém světě.
Podobně je na tom letos i francouzský výrobce oděvů Camaieu. I ten pomalu, ale jistě uzavírá veškeré své pobočky – aktuálně je ze skoro třiceti otevřeno necelých dvacet.
Prodělávají obchodní domy i nákupní třídy
Je třeba konstatovat, že dobře na tou nejsou ani nákupní třídy, ani obchodní doby. V obou případech mluvíme o obrovském prodělávání. Zde se opravdu výrazně podepsala koronavirová pandemie a maloobchodníci rázem nejsou schopní platit nájemné.